Jste zde

Dynamické kampaně pro podcasty: Jak jsme využili Feed Image Editor pro Youradio Talk

Našemu dlouhodobému klientovi Active Radio spravujeme digitální kampaně pro jejich podcastovou platformu Youradio Talk, která na jednom místě agreguje všechny české podcasty a nabízí pokročilou personalizaci audio obsahu každému uživateli na míru. Jak jsme v tomto případě pracovali s kreativou a netradičně u toho využili Feed Image Editor ve spojení s přizpůsobeným produktovým feedem v Mergadu?

Měli jsme jasnou ideu

Youradio Talk je podcastová aplikace, tudíž nikoho nepřekvapí, že hlavním cílem je zvyšovat počet stažení aplikace a počet pravidelných posluchačů, samozřejmě za co nejnižší cenu, což jsme řešili standardně skrze app kampaně a kampaně pro podporu registrací. Akvizice nových posluchačů v tomto případě není nic těžkého, aplikaci si na zkoušku stáhne téměř kdokoliv. Hlavní výzva spočívá v tom udržet uživatele v aplikaci a transformovat je do pravidelných posluchačů.

app_kampan_podcast_inzerce


Personalizace patří mezi nejefektivnější formy reklamy, proto byl náš plán jasný – oslovovat uživatele prostřednictvím připomínání nových epizod oblíbených podcastů a doporučování nového relevantního obsahu na míru, a to napříč Metou i Google Search kampaněmi. Jak ale dosáhnout opravdu vysoké personalizace sdělení jako u e-commerce? Jednoduše. Rozhodli jsme změnit pravidla hry a začali využívat Feed Image Editor jinak. Ve zkratce: pojďme brát poslech a zobrazení podcastů jako zobrazení produktů a pojďme lidem v kreativě kampaní ukazovat, co by je mohlo zajímat. 

Měli jsme (Hjůstne) problém?

Problémy na sebe nenechaly dlouho čekat. Přece jen jsme chtěli z podcastů udělat produkty a k tomu nám tak trochu chyběl standardizovaný feed. Naše urputnost byla ale větší jak problém, zadali jsme vývojářům požadavek na převod RSS feedu do formátu pro Mergado. Problém byl vyřešen raz dva a v aplikaci jsme už jen ladili detaily jako správný párovací element, doplnění chybějících tagů atd. Možná se ptáte, proč jsme se rozhodli pro Mergado, tak my vám to zdůvodníme:

  • můžeme snadno vytvářet výběry produktů např. podle kategorie podcastu,
  • můžeme jednou upravený feed využít v obměnách pro další platformy,
  • můžeme využít aplikaci Feed Image Editor a vylepšit produktové obrázky.
rss_mergado_feed_podcast


​​

Nasadili jsme kreativní okénko (doslova)

Kreativa je rozhodující faktor, který často dělí úspěch od neúspěchu. V Cognito dbáme i na kreativní zpracování dynamických kampaní, protože „být konzistentní, zapamatovatelný a rozpoznatelný“ je základní mantra. Ve spolupráci s designerem jsme vytvořili ideální představu toho, jak by mohla reklama vypadat. Od klienta jsme ve feedu dostali pouze obrázek podcastu, který je sám o sobě nic neříkající a už vůbec nelze využít jako lákadlo na poslech podcastů a vypadá spíše jak reklama na e-shop s CD a VHS. Využíváme kreslený mockup mobilního telefonu využívaný napříč kampaněmi a vzniká první koncept šablony pro Feed Image Editor. Jednotlivé grafické prvky poskládáme v editoru šablon a jako bonus vytvoříme několik variant, které se liší barevností, aby byly reklamy různorodější. Šablona se skládá z:

  • názvu podcastu, který se propisuje dynamicky z feedu a u kterého měníme náhodně barvy,
  • obrázku podcastu, rovněž dynamicky z feedu,
  • statického pozadí s mockupem mobilního telefonu.

Chcete pomoct dosáhnout podobných výsledku s dynamickou kreativou? Napište nám nebo se podívejte na další služby, které v Cognito nabízíme.

kreativa_pred_po_dynamicka_reklama


Máme výsledky a můžete je vidět

Každý nový podcast, který do aplikace přibude, má automaticky vytvořenou šablonu pro reklamu v platformě Meta. Díky podrobným metadatům, jako je kategorie nebo popis podcastu, jsme schopni do dynamických reklam propisovat pouze vybrané podcasty dle chování uživatele a máme jistotu, že se jedná vždy o atraktivní kreativu. Feed Image Editor ve spojení s Mergadem umožnil personalizovat sdělení pro uživatele a automatizovat proces kreativy. Na závěr čísla, která zajímají každého markeťáka:

  • snížení pracnosti přípravy kreativy z desítek hodin měsíčně na minuty,
  • zvýšení CTR reklam v Metě o 44 %,
  • snížení ceny za konverzi v Metě o 90 %,
  • snížení celkové ceny za uživatele o 40 %.

(Data jsou z reklamní platformy Meta rok po nasazení dynamických kampaní s Feed Image Editorem ve srovnání s rokem před nasazením.)

Článek vznikl v partnerské spolupráci s Cognito, autorem je Jan Špičák.

 

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží k testování, zda jste či nejste lidským návštěvníkem, a k zabránění automatickému odesílání spamu.