Online nakupování je trend, který bude nadále posilovat. Zkušenosti ukazují, že na internetu prodávají hlavně obrázky. Pro e-shopy to však znamená nejen perfektně vyladit snímky, ale také vybrat kvalitní e-shopové řešení, ve kterém se bude jeho provozovatelům dobře pracovat. Řešení od UPgates a nástroj Feed Image Editor jsou v tomto směru silnými pomocníky.
Postavit si během poměrně krátké doby vizuálně povedený a zároveň funkční internetový obchod dnes jde i bez znalosti programování. Mezi šikovná řešení například patří pronajímatelný e-shop UPgates, který jednoduše propojíte s Feed Image Editorem. Tato doplňková aplikace virtuálního správce feedů Mergado odhalí chyby ve vaší obrazové inzerci a poskytuje mnoho nástrojů, jak hromadně a automatizovaně upravíte produktové obrázky.
Při budování e-shopu je důležité řídit se několika základními zásadami. Dnes si představíme ty nejdůležitější z nich. Zároveň doporučujeme, abyste si v akademii UPgates prostudovali sekci věnovanou vizuální stránce e-shopu.
Zákazník musí vidět, že se o e-shop staráte
Konkurenční boj je neúprosný. Proto je důležité vyvarovat se nejčastějších chyb a zbytečně tak nepřijít o zákazníky. Může jít třeba o příliš agresivní vyskakovací okna, která zákazníka spíše odradí nebo nefunkční odkazy. Zákazník zkrátka musí vědět, že svému internetovému obchodu věnujete dostatečnou péči.
Nákupní proces musí být jednoduchý a bez zbytečných překážek. Nejednoho nakupujícího už například rozčílila nepravdivá informace o stavu skladu. Pokud dané zboží k dispozici nemáte, raději to vždy uveďte rovnou. Vždy se proto vyplatí investovat do kvalitního nástroje se skladovým hospodářstvím a evidencí zásob.
Naštvat může také pomalé načítání včetně obrázků. Nikomu se nechce zbytečně čekat. A při prohlížení webových stránek to platí dvojnásob. Proto je dobré dát si pozor na používání zbytečně velkých obrázků a vymstít se může také přílišné využívání flash technologií, iframe nebo tabulek. Načítání stránek neprospívají ani pohyblivé obrázky. I v tomto případě platí, že méně je někdy více.
Šablony, které vás nebudou zbytečně limitovat
Co se týče grafického zpracování internetového obchodu, největší výhodu mají samozřejmě majitelé e-shopů postavených na míru a přesně podle konkrétních požadavků. Jde ale o cenově velmi náročné řešení, které si nemůže dovolit každý. To je ostatně hlavní důvod, proč dvě třetiny českých internetových podnikatelů využívají pronajímaný online obchod. Ten je mnohdy limitovaný nutností spokojit se s výběrem několika základních šablon.
U UPgates tomu tak není. Kromě základních šablon totiž majitel e-shopu získá také přístup do modulu designer, kde si může vzhled přizpůsobit podle svých představ a bez nutnosti programování. Pokud ovšem řeči počítačů rozumíte, existuje možnost také zasáhnout přímo do zdrojového kódu. Zde už vás nebude limitovat skutečně nic.
Responzivní zobrazení je nutnost
Stále větší část nákupů se neodehrává od stolního počítače nebo notebooku, ale z mobilu. Z mobilních zařízení navštěvuje internet až polovina uživatelů. Mnozí z nich takto samozřejmě i nakupují. Proto se absolutní nutností stává responzivní design. V praxi to znamená, že se zobrazení e-shopu pružně přizpůsobuje zařízení, na kterém se zrovna zobrazuje.
S e-shopem můžete začít ještě dnes
Věcí, které mohou zkazit dojem z internetového obchodu, není málo. Pokud se budete řídit pravidly, které jsme dnes popsali, nemusíte se ničeho bát. Cestu za krásným a funkčním online obchodem může usnadnit UPgates, kde cena pronájmu začíná už na částce 450 korun měsíčně. Na prvních 30 dnů si systém můžete vyzkoušet zdarma.
Abyste byli úspěšní, provoz samotného e-shopu už dnes v ČR většinou nestačí. Mnoho internetových obchodů se proto vydává cestou inzerce na srovnávačích zboží, které zvyšují šanci, že si uživatel všimne vaší nabídky. Aby byla jejich inzerce co nejefektivnější, e-shopy její správu častokrát provádějí pomocí správců produktových feedů. Jedním z nich je i Mergado. Tato platforma nabízí i několik doplňkových aplikací, které e-shopařům pomáhají s dalšími marketingovými úkony.
Jeho aplikace Feed Image Editor je výkonný nástroj, se kterým komplexně ovládnete správu obrazové reklamy. Pomocí bezplatného Auditu obrázků nejdřív zjistěte, co v obrázcích nesedí. Objevíte s ním všechny chyby a získáte doporučení na jejich opravu. Podle potřeby pak do nich dokážete hromadně doplnit slevové štítky, barevné rámečky, nálepky a texty. Využijete k tomu přichystané grafické prvky, které najdete přímo v aplikaci, nebo si nahrajte vlastní. Pokud nebudete vědět, kde začít, na blogu appky najdete mnoho užitečných návodů a tipů.
Vyzkoušejte si přednosti Feed Image Editoru na 30 dní zdarma. Hned jak začnete, pochopíte, jaké výhody má automatizovaná správa obrázků a kolik času vám ušetří.
Přidat komentář