Jste zde

Ideální parametry pro produktové obrázky

Srovnávače a inzertní sítě mají rozdílné požadavky na produktové obrázky. Pokud na nich chcete inzerovat, budete pravděpodobně muset přizpůsobit jejich rozměry a další parametry. V dnešním článku si ukážeme, jak se tomuto pracnému a časově náročnému procesu vyhnout.

Probereme:

MINIMÁLNÍ A MAXIMÁLNÍ ROZMĚRY PRODUKTOVÝCH OBRÁZKŮ

Kvalitní obrázky s vysokým rozlišením jsou pro zákazníky lákavé a působí přesvědčivě. Budou se vám hodit i v případě, pokud na stránce popisu zboží používáte zoom pro přiblížení detailů. Naopak příliš malé obrázky mohou vypadat dobře v náhledech, ale jako plnohodnotné zobrazení zboží jsou nedostačující.

Zbožové srovnávače to velmi dobře vědí, a proto vyžadují minimální a maximální rozměry obrázků. Ty se mezi srovnávači liší. Abyste mohli inzerovat stejné obrázky na všech vybraných zbožácích, doporučujeme zvolit rozměry, které tyto požadavky splňují. Tyto rozměry zároveň zaručují dostatečnou kvalitu obrázků. Jejich ideální minimum je 600 x 600 pixelů. Jak hromadně nastavit tyto rozměry u všech obrázků, se dočtete ve článku Cesta k ideálnímu image feedu #5: Rozměry obrázku.

Prohlédněte si tabulku povolených minimálních a maximálních rozměrů obrázků v pixelech na srovnávačích a sociálních sítích.

Tabulka rozměrů pro produktové obrázky.

POŽADAVKY NA POZADÍ PRODUKTOVÝCH OBRÁZKŮ

Velká část srovnávačů vyžaduje jednoduché bílé pozadí. Produkty s barevným pozadím nepřijmou do inzerce. Přehled požadavků na pozadí produktových obrázků naleznete níže.

Většina srovnávačů vyžaduje bílé pozadí.

TIP

S odstraněním pozadí produktových obrázků vám pomůže Feed Image Editor. Jeho nejnovější verze obsahuje tři stupně citlivosti odstranění pozadí. O tom, jak to funguje, se dozvíte v článku Nové možnosti odstranění pozadí u produktových obrázků vám usnadní práci.

VHODNÁ DATOVÁ VELIKOST PRODUKTOVÝCH OBRÁZKŮ

Srovnávače vás podporují v tom, abyste k vašemu zboží přidávali co nejkvalitnější obrázky. Na druhé straně mají jistá omezení, týkající se maximální datové velikosti. V tomto případě je to kompromis mezi kvalitou a rychlostí načítání. Podíl nákupů online prostřednictvím počítačů a mobilních zařízení každoročně roste, a pokud je rychlost načítání obrázků příliš dlouhá, umí uživatele odradit od nákupu. Vhodným řešením je komprimace, kterou zmenšíte datovou velikost za cenu nepatrné ztráty kvality obrázků.

Přehled datové velikosti produktových fotografií.

FORMÁT SOUBORU

Srovnávače podporují jen nepatrný zlomek formátů. Pokud do inzerce odešlete obrázky, které v jednom z nich nejsou, nepřijmou je. Z tabulky vidíme, že formát, který přijímají všechny vybrané srovnávači a kanály, je .jpeg.

Se správně zvoleným formátem se dostanete do inzerce.

TIP

Častý omyl nastává v případě, kdy je v názvu obrázku přípona, která neodpovídá skutečnému formátu souboru. Na první pohled tak budete mít dojem, že obrázky splňují požadavek na formát, ale ve skutečnosti se do inzerce nedostanou. Ve Feed Image Editoru dokážete hromadně změnit formát na .jpeg nebo .png u všech vybraných obrázků.

POZOR NA VODOZNAKY, TEXT A GRAFICKÉ PRVKY

Nezapomeňte na to, že velká část srovnávačů, vám nebude přijímat obrázky s vodoznaky nebo přidanými grafickými prvky (logo, cena, slevové štítky). U těchto obrázků musíte vodoznaky odstranit, případně nahradit jinými. Jednou z cest, jak je získat, jsou například produktové fotobanky, o kterých jsme psali v článku Cesta k ideálnímu image feedu #1: Chybějící obrázky.

Vodoznaky a grafické prvky jsou většinou nepovolené.

STANDARD PRO SROVNÁVAČE A INZERTNÍ SÍTĚ

Shrňme si nejdůležitější detaily, které vám ušetří hodiny práce s obrazovou inzercí.

  • Ideální minimální rozměry: 600 x 600 px
  • Pozadí: bílé
  • Datová velikost: max do 2000 KB
  • Formát souboru: .jpeg
  • Vodoznaky/grafika/text: ideální do obrázku nepřidávat

OVĚŘTE SI STAV VAŠICH PRODUKTOVÝCH OBRÁZKŮ

Udělejte si zdarma audit obrázků. Stačí vložit adresu vašeho XML feedu, vybrat srovnávače, na kterých chcete inzerovat a do 24 hodin obdržíte e-mailem přehledné výsledky o stavu vašich obrázků. 

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží k testování, zda jste či nejste lidským návštěvníkem, a k zabránění automatickému odesílání spamu.