Jste zde

Co smí obsahovat produktové obrázky v Google Nákupech

Každá reklamní platforma má svoje pravidla pro produktové fotografie. To, co je povolené na jedné, může být na druhé zakázané. Víte, v jaké podobě posílat obrázky na Google Nákupy?

Z dat našeho Auditu obrázků jsme zjistili, že od začátku roku 2022 se k dnešnímu dni kvůli chybám v obrázcích do inzerce na Google Nákupech nedostalo přibližně 21 % zauditovaných produktů. V tomto článku se podíváme na požadavky, které je potřeba splnit pro bezchybnou a kvalitní inzerci pro tento reklamní systém. 


 

POŽADAVKY GOOGLE NA PRODUKTOVÉ OBRÁZKY

Aby se vaše fotografie vůbec zobrazovaly, je nevyhnutelné ve vašem XML uvést atribut image_link [url_obrázku]. URL adresa musí:

  • vést na stránku s hlavním obrázkem produktu
  • začínat znaky http nebo https a řídit se standardy RFC 2396 nebo RFC 1738
  • každá adresa musí umožnit přístup pro Googlebot a Googlebot-image

Na produktové fotografii musí být zobrazený prodávaný výrobek

Použít můžete formáty:

  • neanimovaný GIF, .gif,
  • .jpg, .jpeg,
  • .png,
  • .bmp,
  • .tif, .tiff.

Minimální velikost obrázků u produktů mimo kategorie oblečení je 100 x 100 px.

Kategorii oblečení odpovídá 250 x 250 px.

Maximální velikost v pixelech je 64 megapixelů a datová velikost 16 MB.

Produktová fotografie nesmí obsahovat text a vodoznaky.
Nepoužívejte zvětšeniny a miniatury ani zástupné symboly. Výjimky jsou v kategoriích Hardware a Motorová vozidla a součástky.

 

Požadavky na produktové obrázky od Google Nákupů jsou stejné ať používáte XML nebo CSV formát. Podrobné informace o produktových datech najdete v nápovědě Google Merchant Centrum Help

 

JAKÉ JSOU NEJČASTĚJŠÍ CHYBY V PRODUKTOVÝCH OBRÁZCÍCH

Které chyby se nejčastěji opakují, co je řešením a jak se z nich poučit? Máme pro vás 3 doporučení

  1. Z Auditu obrázků jsme vytáhli data o tom, jaké chyby nejčastěji vyhodnocuje. Patří mezi ně:
  • Chybějící obrázky
  • Nedostupné obrázky
  • Rozměry obrázků
  • Chybějící alternativní obrázky
  • Vodoznaky v obrázcích

Přečtěte si o nich více v článku Jak opravit 5 nejčastějších chyb v obrázcích na Google Merchant

 

  1. Kromě těchto chyb se potkáváme také s těmi, které jsou problémem pro nakupujících. Vadí jim při nákupu a často jsou důvodem, proč opustí vaši stránku dřív, než se produkt dostane do košíku. Víc najdete v článku Zbavte se chyb, které vadí zákazníkům na produktových obrázcích.

 

  1. I přesto, že Google nepovoluje grafické prvky, kterými se lehko odlišíte, existuje velmi jiných způsobů, jak se nepodobat konkurenci. Do třetice doporučujeme článek - Odlište vaše produktové obrázky od konkurence. Máme pro vás několik zaručených tipů

Inzerce na Google Nákupech není složitá, ale bez splnění podmínek se jen těžko zobrazíte ve vyhledávání. Inspirujte se našimi podněty a staňte se na tomto poli silným hráčem z ostatních inzerujících

Pokud chcete zjistit, v jakém stavu jsou vaše produktové obrázky ne jen pro Google Nákupy, udělejte si náš Audit obrázků zdarma. 

 

 

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží k testování, zda jste či nejste lidským návštěvníkem, a k zabránění automatickému odesílání spamu.