Inzerce na Google Merchant je pro mnoho prodejců lákavá. Z 1 800 auditů v roce 2021 jsme zjistili, že 11 % e-shopů nesplňuje jeho požadavky na produktové obrázky. Společně si rozebereme pět nejčastějších chyb a způsoby, jak se jim vyhnout. Podíváme se blíže na vodoznaky, alternativní obrázky, správné rozměry a nedostupné nebo chybějící fotky produktů.
PRODUKTOVÉ OBRÁZKY NA GOOGLE SHOPPING
Jednou z prvních věcí, které hledající uvidí, jsou právě obrázky. Vyvarujte se chybám produktových fotek a inzerujte napříč všemi Google službami. Čemu se vyhnout nebo jak chyby opravit? Dozvíte se níže.
NEJČASTĚJŠÍ CHYBY V OBRÁZCÍCH NA GOOGLE SHOPPING
Pod textem najdete graf, který ukazuje procentuální podíl chyb na Google Merchant. Zdrojem jsou výsledky auditů obrázků 1 800 e-shopů z roku 2021. Využijte i vy náš audit a zdarma zjistěte stav vašich produktových obrázků pro inzerci v různých reklamních systémech, na sociálních sítích nebo konkrétně na Google Merchant.
Nyní si vysvětlíme, co tyto chyby způsobuje, a jak je odstraníte.
CHYBĚJÍCÍ OBRÁZKY
Problém nastává v případě, že na webu e-shopu obrázek není nebo ve feedu chybí element, který URL adresu obrázku obsahuje. Pokud se u vás fotky vůbec nevyskytují, působíte méně důvěryhodně a do inzerce se nedostanete. Jak to řešit?
- Obraťte se přímo na výrobce,
- kontaktujte svého dodavatele,
- podívejte se do produktových fotobank,
- nebo si nafoťte produkty sami.
V aplikaci Feed Image Editor máme pro vás jednodušší a rychlejší řešení, kdy nemusíte kontaktovat třetí stranu nebo si pracně fotit produkty sami. Použijte naši funkci, která obrázky vyhledává pomocí EAN kódu. Jestliže ho máte u produktu vyplněný, appka jeho prostřednictvím vyhledá obrázek na stránce Barcode Lookup. Další konkrétní postupy najdete v článku Cesta k ideálnímu image feedu #1: Chybějící obrázky.
NEDOSTUPNÉ OBRÁZKY
Nedostupné obrázky se jeví jako chybějící. V obou případech se produktový obrázek nezobrazí. Rozdíl je v tom, že i když soubor nahrajete a máte správně vyplněnou URL adresu, nastane chyba na serveru, popřípadě máte špatně nastavená práva pro obrázek. Výpadek bývá dočasný, a jestliže víte, o co jde, tak ho rychle a lehce opravíte. V prohlížeči se zobrazí chyby 403/404/500. Článek Cesta k ideálnímu image feedu #2: Chyba 403/404/500 - chybějící/nedostupný obrázek nabízí podrobný popis jednotlivých řešení pro nedostupné obrázky.
TIP
- Stav vašich produktových obrázků pro Google Merchant zjistíte auditem obrázků. Je zdarma a rozpis výsledků dostanete na e-mail už do 24 hodin. Zobrazí vám všechny problémy, varování a doporučení pro váš e-shop.
- Podrobnější požadavky Google Merchant najdete v tomto článku.
ROZMĚRY OBRÁZKŮ
Podmínky na minimální, maximální a doporučené rozměry se mezi porovnávači liší. Nadlimitní rozměry obrázků vyřešíte změnou formátu a naopak příliš malé obrázky vylepšením rozlišení. Taktéž je velmi důležité vzít do úvahy reálnou velikost produktů, které jsou na obrázku. Dva produkty s výrazně rozdílnými rozměry mohou působit na fotkách se stejným rozměrem zkresleně. Proklikněte se na náš článek o optimálních rozměrech obrázků. Zjistěte, jak dodržovat minimální a maximální rozměry v pixelech.
SÍLA ALTERNATIVNÍCH OBRÁZKŮ
Nepodceňujte sílu alternativních obrázků, protože slouží jako malá galerie produktu. Zaměřujte se například na jeho detaily, barevné variace nebo ukázku více úhlů pohledu. Uspořádejte je podle kvality a atraktivity fotek. Google Merchant povoluje 10 alternativních obrázků. Využijte je a doplňte k vašim produktům. O tom, jak alternativní obrázky pomáhají prodávat, se dočtete zde.
JAK ODSTRANIT VODOZNAKY
Ochrannou nálepku na fotkách produktů dostanou mnohokrát prodejci již od samotných dodavatelů. Zbožové srovnávače obrázky s vodoznaky nepodporují a zamítají je. Rychlým řešením, jak se zbavit vodoznaků, které nepřekrývají produktový obrázek, ale nacházejí se vedle, je odstranění pozadí.
Pro to, aby u vás zákazník nakoupil, jsou obrázky klíčové. Prošli jsme si chyby, které se nejčastěji objevují na Google Merchant a které mohou způsobit, že se váš sortiment nedostane do inzerce. Zkontrolujte si stav obrázků v auditu a vyřešte problémy s produktovými obrázky za pomocí aplikace Feed Image Editor.
Přidat komentář