Plánujete zaslouženou letní dovolenou, ale nejste si jistí, jak na ni připravit e-shop? Není to nic složitého. Udělejte pár nastavení a užijte si nerušený odpočinek. Ukážeme vám, jak na to.
Problém s dovolenou budou řešit především malé e-shopy, které stojí na pár lidech. Obchod nemusíte skrývat, ani vypínat. Stačí všechno nastavit tak, aby zákazníci věděli, že objednávka přijde později. Obrázkové kampaně vám s tím pomůžou. Poběží i bez vaší přímé účasti. Díky tomu váš online obchod nezmizí z očí nakupujících a vy všechno potřebné vyřídíte zrelaxovaní po dovolené.
CO V E-SHOPU PŘED DOVOLENOU NASTAVIT?
Na hlavní stránku vašeho e-shopu vložte banner s termínem dovolené. Neměl by mezi ostatními informacemi zaniknout, ale zároveň by měl být v podobném grafickém stylu, jako je zbytek stránky.
Ne všichni zákazníci přicházejí přes domovskou stránku. Proto doporučujeme zapnout vyskakovací okno i na ostatních stránkách. Dejte pozor, aby se zobrazilo každému uživateli jen jednou a nemusel ho pokaždé znovu zavírat.
U vyskakovacího okna je potřeba myslet na to, že ho může zablokovat ad block nebo podobné systémy. Informace o dovolené proto přidejte i do samotného procesu objednávky. Například k výběru dopravy, poslednímu kroku v košíku, do e-mailu po dokončení objednávky, informování o stavu vaší objednávky.
NASTAVTE SI AUTOMATICKÉ OBRÁZKOVÉ KAMPANĚ
S funkcí ve Feed Image Editoru nastavíte aktivaci a deaktivaci šablon plně automaticky. Ušetřený čas dokážete využít na další aktivity. V kalendáři si jednoduše vyberete, kdy má být obrázková kampaň aktivní. Na její zapnutí a vypnutí už nebudete muset myslet.
TIP
Klikněte na článek Nastavujte aktivitu šablony automaticky a zjistěte, jak spustit inzerci na vámi vybrané období.
INFORMUJTE ZÁKAZNÍKY
Pokud posíláte pravidelný e-mailing a používáte sociální sítě, určitě informace o prodloužené době dodání sdílejte i tam. Zákazníci, kteří u vás pravidelně nakupují, budou o dovolené vědět a nakoupí před a nebo po něj. Čas do dovolené můžete využít pro akci, slevu nebo výprodej.
Stejně tak nezapomeňte na e-maily, které vám chodí na podporu. Nastavte si automatickou odpověď a uveďte, kdy požadavky vyřešíte. Vyhnete se tak záplavě zpráv od nedočkavých klientů.
NASTAVENÍ HEUREKY BĚHEM DOVOLENÉ
Ukážeme si příklad na Heurece. Pokud ji využíváte, musíte udělat několik opatření.
Upravte DELIVERY_DATE, aby odpovídalo skutečnosti a deaktivujte Dostupnost na XML, pokud ho používáte.
V případě, že jste v biddingu, ztlumte ho (snížením CPC), pozastavte strategie (v biddingovém automatu) nebo přejděte do FREE režimu. Nejdříve napište na podpora@heureka.cz, že chcete e-shop blokovat.
Ve free režimu budou produkty dostupné pouze ve vyhledávání. Pokud bidding vypnete, stále budete v kartách, ale méně viditelní.
Takové nastavení, kromě dostupného feedu a free režimu, platí pro všechny zbožové srovnávače.
TIP
Po dovolené se můžete pustit také do biddingu. Podrobné informace o něm najdete v článcích od Bidding Foxu. Například Biddujte automaticky a pravidelně v přesném čase nebo Nastavte si rozpočty své cenotvorby s Pricing Foxem.
PPC REKLAMA PŘES DOVOLENOU
Reklamní kampaně můžete během volna pozastavit, ušetříte tak náklady. Je ale pravděpodobné, že se najdou zákazníci, kteří u vás budou chtít nakoupit i přes pozdější dobu dodání. Byla by škoda o ně přijít. Základní kampaně doporučujeme nechat spuštěné. V reklamních systémech, které povolují zobrazení textu, vložte informaci o pozdějším dodání.
TIP
O tom, jak nastavit režim v e-shopu během dovolené se dočtete také v těchto dvou článcích:
- Jiří Mareš - Chystáte se na dovolenou? Tipy jak o tom informovat zákazníky
- Shoptet Blog - Chystáte se na dovolenou? Připravte na ni svůj e-shop
Všechny rady z článku můžete využít vždy, když budete potřebovat volno. Teď už je čas na zaslouženou, ničím nerušenou dovolenou. Pokud s námi chcete zůstat ve spojení, odebírejte náš newsletter. Jednou měsíčně vám pošleme krátké tipy, doporučení či naše rady o image marketingu.
Přidat komentář