Spolupráce s jihomoravskou sítí lékáren začala vývojem webové aplikace na míru, která měla původně dvě hlavní funkce – sloužit jako vizitka kamenných lékáren a e-shop. Netrvalo to ani půl roku a vzali jsme si pod svá křídla i digitální marketing. E-shopová část se rozrostla natolik, že si vyžádala kompletní redesign zaměřený na zjednodušení nákupního procesu a zpřehlednění webu jako celku. Změna se pozitivně propsala jak do zvýšení konverzního poměru e-shopu, tak do digitálních kampaní, kde jsme zaznamenali výrazné posílení v dynamické akvizici a remarketingu. Pro další růst jsme se rozhodli investovat do aplikace Feed Image Editor v Mergado Store, s jejíž pomocí jsme posunuli dynamické kampaně ještě o krok dál.
Strategii? Tu máme!
V Cognito jsme digitální kampaně pro e-commerce lékárnu stavěli trojkombinaci:
- brandová složka: kontinuální zvyšování povědomí o značce Chytrá lékárna
- výkonnostní složka: udržování PNO kampaní pod stanovené KPI a škálování výkonu
- flexibilní reflexe trhu: sezónnost, výpadky v sortimentu, akce, ale také implementace relevantních inovací, jako je affiliate program, automatizovaný e-mailing nebo Feed Image Editor
Momentálně se nám u Chytré lékárny osvědčila tato kombinace digitálních kanálů:
Jak se nám dařilo dosahovat požadovaných výsledků kampaní? Nekonečným testováním a optimalizací cílení i kreativy. A o kreativě to je především – až 60 % úspěchu kampaní tvoří kreativa, proto i sebemenší detail hraje důležitou roli. Na kreativu sázíme i v případě Chytré lékárny, proto neustále testujeme nové varianty jak u textací, tak u vizuálů.
Dynamické kampaně feat. Feed Image Editor
Jak už jsme zmínili, kreativa je v případě výkonu kampaní podstatným prvkem, a to i v případě dynamických produktových kampaní na sociálních sítích, což řada e-shopů neustále opomíjí. Díky personalizovanému obsahu a perfektnímu zacílení patří mezi nejkonverznější formát reklamy, ale abychom je posunuli na vyšší level, začali jsme aktivně využívat Feed Image Editor v kombinaci s Mergado Editor. Práce se šablonami v aplikaci nám nejen výrazně šetří čas při přípravě kreativy, ale také umožňuje:
- dynamicky propisovat akční štítky
- dynamicky propisovat aktuální cenu produktu i v případě slevy
- vylepšovat produktový obrázek bez ohledu na jeho velikost či ořez
- doplňovat štítky benefitů či dopravy zdarma dle aktuální ceny produktu
- doplňovat automaticky povinná sdělení pro léky, doplňky stravy nebo zdravotnické prostředky
Nestavíme raketu, ale přípravu to chce
Co nasazení Feed Image Editoru předcházelo? Především to byla analýza funkcí, abychom zjistili, zda bude nástroj vhodný pro naše potřeby a ve spolupráci s naším Mergado specialistou připravili proměnné a výběry produktů přímo pro potřeby kreativy. Mezitím grafik vytvořil grafické prvky reklamy vycházející z brand manuálu (který jsme loni představili) a sestavili výslednou šablonu. Ta prošla několika iteracemi testování, abychom zjistili, zda máme pokryty všechny situace a data, která se skrze proměnné mohou do výsledné kreativy propisovat.
Výsledky? Ty se dostavily brzy!
Po kvalitní přípravě následovala radost z ušetřeného času, vytvoření samotých šablon v rozhraní aplikace a propojení feedu s katalogem v Metě, kde jsme už po pár dnech viděli první výsledky. Tím ale práce nekončila – šablony nám dávají prostor jednoduše a rychle měnit design kampaní bez pomoci designéra, ať se jedná o konkrétní akci nebo obměny dle sezóny, ale o to se už mohou starat specialisté na kampaně. A co na nasazení Feed Image Editoru říkají čísla?
- o 23 % více konverzí remarketingových a dynamických produktových kampaní
- 2x více aktivních produktů ve feedu díky pokročilé filtraci a doplnění povinných disclaimerů
- 3x vyšší CTR dynamických produktových kampaní
- až 3 hodiny času designéra ušetřené na každé akci = ušetřeno až 15 hod. měsíčně
Článek vznikl v partnerské spolupráci s Cognito, autorem je Jan Špičák.
Přidat komentář