Jste zde

Tajemství 3x vyššího konverzního poměru dynamických reklam v e-commerce

Spolupráce s jihomoravskou sítí lékáren začala vývojem webové aplikace na míru, která měla původně dvě hlavní funkce – sloužit jako vizitka kamenných lékáren a e-shop. Netrvalo to ani půl roku a vzali jsme si pod svá křídla i digitální marketing. E-shopová část se rozrostla natolik, že si vyžádala kompletní redesign zaměřený na zjednodušení nákupního procesu a zpřehlednění webu jako celku. Změna se pozitivně propsala jak do zvýšení konverzního poměru e-shopu, tak do digitálních kampaní, kde jsme zaznamenali výrazné posílení v dynamické akvizici a remarketingu. Pro další růst jsme se rozhodli investovat do aplikace Feed Image Editor v Mergado Store, s jejíž pomocí jsme posunuli dynamické kampaně ještě o krok dál.

Strategii? Tu máme!

V Cognito jsme digitální kampaně pro e-commerce lékárnu stavěli trojkombinaci:

  1. brandová složka: kontinuální zvyšování povědomí o značce Chytrá lékárna
  2. výkonnostní složka: udržování PNO kampaní pod stanovené KPI a škálování výkonu
  3. flexibilní reflexe trhu: sezónnost, výpadky v sortimentu, akce, ale také implementace relevantních inovací, jako je affiliate program, automatizovaný e-mailing nebo Feed Image Editor

Momentálně se nám u Chytré lékárny osvědčila tato kombinace digitálních kanálů:

digitalni_kanaly_cognito_pripadova_studie


Jak se nám dařilo dosahovat požadovaných výsledků kampaní? Nekonečným testováním a optimalizací cílení i kreativy. A o kreativě to je především – až 60 % úspěchu kampaní tvoří kreativa, proto i sebemenší detail hraje důležitou roli. Na kreativu sázíme i v případě Chytré lékárny, proto neustále testujeme nové varianty jak u textací, tak u vizuálů.

pred_po_online_prodej_produktove_obrazky


Dynamické kampaně feat. Feed Image Editor

Jak už jsme zmínili, kreativa je v případě výkonu kampaní podstatným prvkem, a to i v případě dynamických produktových kampaní na sociálních sítích, což řada e-shopů neustále opomíjí. Díky personalizovanému obsahu a perfektnímu zacílení patří mezi nejkonverznější formát reklamy, ale abychom je posunuli na vyšší level, začali jsme aktivně využívat Feed Image Editor v kombinaci s Mergado Editor. Práce se šablonami v aplikaci nám nejen výrazně šetří čas při přípravě kreativy, ale také umožňuje:

  • dynamicky propisovat akční štítky
  • dynamicky propisovat aktuální cenu produktu i v případě slevy
  • vylepšovat produktový obrázek bez ohledu na jeho velikost či ořez
  • doplňovat štítky benefitů či dopravy zdarma dle aktuální ceny produktu
  • doplňovat automaticky povinná sdělení pro léky, doplňky stravy nebo zdravotnické prostředky

 

dynamicka_kreativa_ctr_navyseni


Nestavíme raketu, ale přípravu to chce

Co nasazení Feed Image Editoru předcházelo? Především to byla analýza funkcí, abychom zjistili, zda bude nástroj vhodný pro naše potřeby a ve spolupráci s naším Mergado specialistou připravili proměnné a výběry produktů přímo pro potřeby kreativy. Mezitím grafik vytvořil grafické prvky reklamy vycházející z brand manuálu (který jsme loni představili) a sestavili výslednou šablonu. Ta prošla několika iteracemi testování, abychom zjistili, zda máme pokryty všechny situace a data, která se skrze proměnné mohou do výsledné kreativy propisovat.

Výsledky? Ty se dostavily brzy!

Po kvalitní přípravě následovala radost z ušetřeného času, vytvoření samotých šablon v rozhraní aplikace a propojení feedu s katalogem v Metě, kde jsme už po pár dnech viděli první výsledky. Tím ale práce nekončila – šablony nám dávají prostor jednoduše a rychle měnit design kampaní bez pomoci designéra, ať se jedná o konkrétní akci nebo obměny dle sezóny, ale o to se už mohou starat specialisté na kampaně. A co na nasazení Feed Image Editoru říkají čísla?

  • o 23 % více konverzí remarketingových a dynamických produktových kampaní
  • 2x více aktivních produktů ve feedu díky pokročilé filtraci a doplnění povinných disclaimerů
  • 3x vyšší CTR dynamických produktových kampaní
  • až 3 hodiny času designéra ušetřené na každé akci = ušetřeno až 15 hod. měsíčně 

 

Článek vznikl v partnerské spolupráci s Cognito, autorem je Jan Špičák.

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží k testování, zda jste či nejste lidským návštěvníkem, a k zabránění automatickému odesílání spamu.