Jste zde

Proč jsou barvy u produktových obrázků důležité a jak je správně upravit

Feed Image Editor nabízí plný balík funkcí, pomocí kterých zoptimalizujete produktové obrázky pro srovnávače. V dnešním článku se soustředíme na barvy a ukážeme si tři jednoduché tipy, které zatraktivní vaše zboží.

Používejte vhodný barevný model

Barevné modely popisují barvy na základě podílů jednotlivých složek, kterými mohou být základní barvy nebo jiné parametry. Mezi dva nejpoužívanější barevné modely patří RGB, který je vhodný pro zobrazování na displejích, a CMYK, který se hodí pro tisk. Pokud upravujete obrázky nebo vytváříte slevové štítky v grafických editorech, dejte si pozor, jaký grafický model v nich máte přednastavený.

V případě, že obrázky vyexportujete s barevným modelem CMYK, nemusí se jejich barvy věrně zobrazovat na srovnávačích a inzertních sítích. To zejména představuje to problém, když barva na obrázku neodpovídá reálné barvě produktu. Pokud používáte Feed Image Editor, nemusíte se ničeho obávat. Aplikace pracuje s modelem RGB a barevnost vašich obrázků bude odpovídat realitě.

Zvýrazněte bílé produkty

Srovnávače většinou požadují bílé pozadí. Pro zboží bílé barvy to může v některých případech způsobit, že jeho kontury budou nejasné a sníží se jeho viditelnost. A to i v případech, že obrázek je kvalitní a ve velkém rozlišení. Řešením je u těchto obrázků upravit kontrast, čímž zvýrazníte zboží a zachováte přitom bílé pozadí. S Feed Image Editorem je postup jednoduchý:

    1. V prvním kroku zkontrolujte, zda takové obrázky ve feedu máte. Otevřete si Diagnostiku a proveďte kontrolu v doporučeních pole Obrázky s nízkou kvalitou.
    2. Po jeho rozkliknutí se dostanete do sekce Produkty, která obsahuje seznam nekvalitních obrázků.
    3. Označte ty, na kterých jsou bílé produkty na bílém pozadí, a klikněte na Uložit jako výběr.
    4. Výběr například pojmenujte jako „Obrázky s nízkým kontrastem“.
    5. Vytvořte novou šablonu a aplikujte ji na výběr, který jste vytvořili v předchozím kroku.
    6. Na kartě Formát upravte kontrast tak, aby na obrázcích zboží více vynikl.
    7. Uložte šablonu. Změny se projeví po nejbližším aplikování pravidel v Mergadu.


Původní produktový obrázek.


Obrázek po úpravě kontrastu.

Nastavte vyrovnaný kontrast písma a pozadí

Vyrovnaný konstrast je velmi důležitý i pro dobrou čitelnost textu na slevových štítcích nebo bannerech. Ke kombinaci jakýchkoliv barev doporučujeme přistupovat citlivě a konzultovat to s grafiky. Rychlou pomůckou vám může být online nástroj Contrast Checker. Stačí vložit hex kódy obou barev a appka podle více kritérií vyhodnotí, zda se barvy k sobě hodí.


Barva pozadí a písma na slevovém štítku s nevyrovnaným kontrastem.


Po úpravě barvy písma je text mnohem čitelnejší.

Věříme, že vám tyto rady pomohou vylepšit produktové obrázky a navýšit CTR. Přečtěte si i ostaní návody na našem blogu, které vám usnadní práci. Pokud si nebudete vědět rady s nastavením, napište nám na support@feedimageeditor.com, nebo si domluvte krátký online call, rádi vám pomůžeme.
 

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží k testování, zda jste či nejste lidským návštěvníkem, a k zabránění automatickému odesílání spamu.