Jste zde

Zbavte se chyb, které na produktových obrázcích vadí zákazníkům

Vcítit se do představ nakupujících není lehké. Existuje několik nepsaných pravidel, která pomohou zajistit jejich spokojenost při nákupu přes srovnávače zboží. Jedním z nich je ukázka produktů prostřednictvím kvalitních fotek, které se nejvíce blíží realitě. Podívejte se, jaké obrázky nakupujících nejvíce odradí a na co si dát při inzerci pozor.

V dnešním článku se zaměříme na produktové obrázky z pohledu spotřebitele. Jak jim zlepšit zážitek z online nakupování a zajistit, že si zboží koupí právě u vás? Podívali jsme se na čtyři důvody, které snadno zaviní, že se zákazník stane nespokojeným a už se do vašeho e-shopu nevrátí.

ODSTÍN PRODUKTU NA FOTCE NENÍ STEJNÝ JAKO VE SKUTEČNOSTI

Zakoupené zboží musí splňovat očekávání zákazníků. Vezměme si příklad ze segmentu módy. V případě, že si spotřebitel objedná červené tričko, zůstane zklamaný, když dorazí růžové. Udělí vám negativní recenzi, protože fotky neodpovídají skutečnému vzhledu produktu, a rozhodne se zboží vrátit. Takové narušení důvěryhodnosti může ovlivnit atraktivitu e-shopu. Zobrazujte proto reálné barvy produktů, ať vaše nabídka není zavádějící.

Ukázka barevného modelu CMYK a reálného produktu.

Tento problém může vznikat, pokud pro produktové obrázky zvolíte nesprávný barevný model. Rozlišujeme dva typy – RGB a CMYK. CMYK slouží k tisku, RGB na digitální obrázky produktů, protože je určený pro obrazovky elektronických zařízení. Jestli máte obrázek v modelu CMYK, může se stát, že fotky dostanou jiný odstín než ve skutečnosti. Řešením je export produktových obrázků v modelu RGB, popřípadě dodatečné konvertování do jeho podoby.

NÍZKÁ KVALITA OBRÁZKŮ

Malý rozměr fotek a rozpixelování často způsobí nejednoznačný vzhled toho, co prodáváte. Máte na e-shopu takový problém? Je několik způsobů, jak ho vyřešíte. Zkuste fotky nafotit sami nebo je vyberte z produktové fotobanky. Ve Feed Image Edioru máme pro úpravu nekvalitních obrázků rychlou a jednoduchou funkci. S vylepšením rozlišení (upscale) je upravíte raz dva. Upscale na všechny obrázky s nízkým rozlišením dokážete nastavit i hromadně. Ty, které nepotřebují zlepšit, appka nezahrne.

Produkt s nízkým rozlišením.

ŽÁDNÉ ALTERNATIVNÍ OBRÁZKY

Alternativní obrázky slouží jako galerie a zákazníkům poskytují lepší představu o celém vizuálu produktu. Mnoho e-shopů je podceňuje. Využijte možnosti zobrazit produkt z více úhlů nebo se zaměřte na jeho detaily. Zákazníka zaujmete více, když fotky seřadíte podle kvality a atraktivity. V článku Alternativní obrázky pomáhají prodávat se dozvíte, které srovnávače zboží alternativní obrázky podporují a v jakém počtu je smíte uvádět.

Hlavní fotka produktu s možností přidat alternativní obrázky.

DLOUHÉ NAČÍTÁNÍ OBRÁZKŮ

Pokud splňujete podmínku kvalitních produktových obrázků, ještě nemusíte mít úplně vyhráno. Příliš velké soubory se na stránce zdlouhavě načítají. To může zvýšit míru okamžitého odchodu (bounce rate). S automatickou kompresí kvalitu obrázku zachováte a snížíte objem dat. Fotky se rychle načítají, a tím nakupujícímu nezavdáte důvod, aby váš online obchod opustil.

Ukázka obrázku, který se dlouho načítá.

Týkají se tyto čtyři problémy i vašeho e-shopu? Vyřešte je hromadně v aplikaci Feed Image Editor. V případě, že s produktovými obrázky máte jiný přetrvávající problém, nebo si v image marketingu s něčím neumíte poradit, kontaktujte nás na klientské podpoře. Využili byste třicetiminutové online setkání s product ownerem Markem Daňkem? Napište si o něj.
 

https://store.mergado.com/detail/feedimageeditor/#about

 

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží k testování, zda jste či nejste lidským návštěvníkem, a k zabránění automatickému odesílání spamu.